Petra Baeck start als nieuwe directeur Communicatie, Campagne en Fondsenwerving bij Kom op tegen Kanker
Brussel, 18 september 2024 - Kom op tegen Kanker verwelkomt deze week Petra Baeck als nieuwe directeur Communicatie, Campagne en Fondsenwerving. Met meer dan 20 jaar ervaring in marketing en communicatie zal Petra een belangrijke rol spelen in de verdere verbreding en verdieping van het merk.
Petra Baeck bouwde een indrukwekkende carrière op bij bedrijven zoals Argenta, 2dehands (holdingbedrijf Ebay), American Express en Brussels Airlines. Ze behaalde meerdere Effie Awards voor marketingefficiëntie, een bewijs van haar vermogen om sterke merken te creëren door slimme creativiteit te combineren met datagedreven strategie.
‘Ik ben ontzettend blij om mijn ervaring in te zetten voor een organisatie met een zo betekenisvolle missie als Kom op tegen Kanker,’ zegt Petra Baeck. ‘De strijd tegen kanker raakt ons allemaal, en ik kijk ernaar uit om samen met het team de impact van onze initiatieven te vergroten. Een verdere verbreding en verdieping van het merk zijn belangrijke uitdagingen, maar ook prachtige kansen om een echt verschil te maken.’
David Vansteenbrugge, algemeen directeur van Kom op tegen Kanker, kijkt met groot vertrouwen uit naar de samenwerking: ‘Met Petra halen we tonnen marketing expertise in huis om onze missie kracht bij te zetten en onze campagnes nog effectiever maken. Bovendien weet ze als geen ander wat een actievoerder is, door er zélf een te zijn.’
Sven Haenen